8 November 2012

SKYFALL

Assalammualaikum...

ape punye orang la ko ni eija...
janji nak review movie ni esoknyer...
tp esok ke esok ke esok baru ko nk update entry ni yer...
iskh... xleh pakai la....
jgn mare yer....sorrryyy yer... 
brokben aku ni asik tertinggal jer....
kalu xpakai brokben, pc aku ni xleh nak update blog....
entah lembab semacam jer...
yerla pc zaman tok kadok... :)  


ok xmau bebel benyak...
meh nak review sikit...
sperti yg aku bgtau pd entry yang lepas....
movie ni not bad la...
tp xdela best sangat banding dgn 007 yang dulu2 tu...
aku ni memang minat tgk citer2 aksi ni...
sbb tu aku bleh layan che abg ajak g tgk citer2 aksi mcm ni.... sekepala la kononnyer...
jgn x caye aku yg blaje tgk movie ni tau... siap aku hangkut skali putri aku yg sorang tu....
lagi pun aku minat tgk hero tua ni( Daniel Craig )....heheheh  gatal.....

citer ni dah 50 tahun tau...
lama kan... aku pun xlahir lagi... dah setengah abad rupernyer...

& kalu korang nak tahu 
movie ni tak tayang kat america lagi tau...
baru tayang kat europe & asia jer...
sebab yerla kan america kan tgh bz nak lantik presiden baru...
tp itu pun hari selase aritu dah kutip 861j...haaaaa jgn x caye.... baru brape hari tayang jer tu.... gile banyak betul dah kutip....
sedangkan kos utk film ni dalam 600j je kalu x silap....
fuh gilela... mmg ramai betul peminat 007 ni kan....
kalu main kat america lg pasni mesti lagi banyk untung kan....

tp kali ni.... 
citer ni M ( Judi Dench )
mati... MI6 kene bom...
kononyer dalam citer ni dah xperlu kan orang utk jadi perisik 
nak pakai komputer jer semua...
kirenyer macam xperlukan lagi perisik la...
pastu bond ni kan nampak mcm dah tua... & cedera lagi...
konon dah tak capable lagi la.... 
siap suruh M & bond ni bersare lagi...
tp M tetap percaye kat bond ni...
itu yang dia brani nak follow bond ni balik ke SKYFALL tu...
dan org jahat tu....
sbnrnye adalah agen M ni jg...
dia nak bunuh M... 
dia  pakse M pegang pistol 
& begs M 2 kill them both....
tp xsempat la kan... hero datang bunuh dia dulu...
tp pastu M mati jugak....

so kalu ada citer 007 lagi pas ni...
bos baru ni 
bukan perempuan la tapi lelaki la plak....

okla kepada sesiape yang tak tengok lagi....
g la layan yer...
citer dia memang menarik tapi kurang ummhh.....

3 ulasan:

  1. Ai tak pernah tgok langsung cite OO7 ni.. hahahhahaa.. hubby je yg minat..... ;p

    BalasPadam
  2. nyue ok2 je time...masih berpuas hati..tp ad yg xberpuas hati time tgk cite ni...hurmm...
    http://nyueyien.blogspot.com/2012/11/terkilan.html

    BalasPadam
  3. Teringin nak tengok cerita nie. Entah sempat ke tak.

    BalasPadam