1 Oktober 2012

rupenyer...

Assalammualaikum...

hi...

ruper2nyer...
kesini gaji aku bnyk di habis kan....
patutla aku kadang2 tu terfikir jugak...
kemanala perginyer duit gaji aku ini...???
haaa....
ce korang tengok...
dalam x sedar aku telah mebelanje kan gaji ku
kearah ini...
belanje untuk keperluan2 asas ku ini...



haaaa.... banyak jugak kan...
ini baru separuh ... tapi selama ni, xprasan ada sbnyk ini kelengkapan aku...
memang nampak aku ni xbrape pandai nak make up kan...
tp rupernyer toiletries aku....
yaaa ampun.... banyak jugakla kan....
baru ko perasan esah....
heheheheh 

ok meh kiter tgk ape dia barangn2 nyer yer...


yang ini set utk aku cuci muke....
dari cleanser + toner + moisturizer + sun block + scrub + night cream....
semuanyer ada.....
mak ai.... patutla aku kalu bangun pagi tu kene bangun kul 4.30pg
kalu lambat.... alamatnyer bersilat la aku, nak bersiap kan... heheheh  


ok yang ini plak set shampoo aku dgn deodorant yang aku pakai....
shampoo aku pun nak 1 set jgk... 


yang ni akunyer set... 
alalala minyak wangila....
ada lotion + body powder + perfume + body spray
yang ni pun 1 set lagi.... iskh3x....


tp yang ni.... 
brg make up aku...
haaaa....
yang ni xde 1 set....
korang percaye tak barang make up aku hanye ada yang ini sahaja...
yang ni aku tak pakai 1 set...
betul tak aku ckp aku ni xpandai nak make up2...
so brg2 make up aku, cume ada yg asas ini sahajer... 
bedak + foundation + blusher + mascara + eye liner + lipstick
xde pun eye shadow kan...
sebabnyer...... aku x reti nak main colour2 tu... so xyah bli la buang masa...
tp lipstick ni aku ada lebih sikit sbb
aku ni jenis yang suke campur2 kan colour lipstick tu...
aku pakai yang biasa pastu kasi letak glosss skit...
so adala 2-3 colour lipstick tu... standard la kan pompuan....
tp itu pun jarang pakai jgk....
sbb xpandai & xbrape suke...

ermmmm....
act brg2 aku ni semuanyer xdela yang mahal2 pun... xdela branded sngt kan....
 xdela aku ni nak pakai yang macam artis2 pakai tu...
aku pakai yang aku mampu beli jer...
tapi aku ni kalu nak pakai sesuatu mesti suke nak pakai 1 set...
atau satu brand...
pastu kalu aku dah cube 1 brand tu aku rs ok...
bertahun itu jerla brand yang akan aku bli utk pakai....
xreti la nak tukar2 brand....
biarla org kate produk ni bagus...
poduk ni terbaik...
tp aku tetap maintain dgn ini produk...

so agaknyer betula la kate pakar motivasi tu....
aku ni jenis org no 1...
orang yang bersifat PENGUASA...
salah satu cirinyer...
hidup orang bersifat ini adalah dengan PERATURAN nyer...

dah mcm peraturan la jg kan...
kalu nak pakai 1 barang.... nak pakai 1 brand / 1 set jer...
xmau pakai campur2  3-4 brand utk 1 barang..
mule2 aku pk 
aku ni beli
sbb aku rasa aku suke mcm ni...
tp sbnrnye aku ni selesa dgn peraturan yang aku sendiri buat
utk pakai 1 barang tu mesti 1 set / 1 brand...
bukan hanye sekadar aku aku rasa suke shj...

x sangke kan...

ok mesti korang terfikir...
aper pulak masuk citer pasal jenis2 org ni....
pelik pulak korang kan...
ok nanti aku citer kan pd entry lain kali pasal jenis2 org ni yer...
`tunggguuuuu.........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan