11 Oktober 2012

Kobis

Assalammualaikum....


ape la tajuk entry kali ni kan.... KOBIS....
ko nak share resepi ke nak jual kobis ni.....

ok meh nak tanye dulu.... sape suke makan kobis...?
kalu kobis masak lemak ke, wat goreng2 ker sedap kan... 
kalu wat coslow pun sedap jugak kan...
kalu goreng nasi, goreng mee pun kadang2 orang letak kobis jugak kan...
kadang2 ada jg orang suke wat mcm ulam2...

sayur kobis ni kan murah... & kobis kan tahan lama...
tapi kan.... aku baru tahu pasal ni...
ok meh nak kongsi sikit aper yang aku dah tahu k...
bende ni aku terbace ms aku google2 tadi...

ok la... sebelum tu nak tanye....
korang tau tak ape kesannye kalu makan kobis ni...

rupe2 nyer kalu sesiape yang makan kobis ni
dia akan mengalami masalah keputihan tau....
tak kira la lelaki ke perempuan... akan mengalami masalah yang sama....
yang mana keputihan ini adalah sebenarnye protein dari dalam badan kite...
protein yang disingkirkan dari badan ini adalah protein yang sebenarnye diperlukan dalam badan sesorang... tetapi akibat memakan kobis ini... protein tersebut telah dikeluarkan sebagai keputihan...

macam x brape nak percaya kan...
tp ini adalah perkare baru yang aku tahu... sebelum ni mmg aku xpenah tahu pun....

act aku ni dah lama x makan kobis ni...
sbb sebenarnye aku x brape suke.... lagi2 kalu bli nasi goreng ke mee goreng ke kalu letak kobis mmg aku xsuke nak makan... memang la rangup tp mcm x best je kalu nasi goreng tu ada kobis...

tp dulu2 aku ada jg la aku makan kobis ni. sbb masa blaja dulu2... bile nak bli makanm, mesti pk nak makan banyak tp nak lauk murah, so slalu jugak la aku beli lauk kobis ni..... dan sememangnye masa tu xpenah tahu pun kobis ni tak elok kalu kite makan...
kalu krang xpercaye korang bleh google... atau pun korang cube click sini.... utk informasi....

so sekarang disebabkan aku dah tahu....
lagi la wat aku kurang nak makan ini sayur....
xkirela kesan ini sebenarnye benar atau tidak...
tp memang aku akan cube elakkan utk makan lauk kobis ni....
tp kalu mkn KFC tu 4sure la ada coslow kan... itu fav tu... mcm ne....?
terpulang la kan....
tepuk dada tanya selera..... sendiri mau ingatla.... 
bukan x bagi tahu.... heheheheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan