3 Mei 2012

Membazir ker...?

Errrmmmm......

kat umah
Semua ni kasut aku ke...? foooolamakkk..... baru aku tau...

haaaaa..........Ini bkn niat nak menunjuk2 k... tp bile ari minggu aritu aku kemas2 almari kasut aku tu.... ini la hasilnya...
Ya ampun........ dlm almari tu semua kasut aku ker....? mn kasut che abg aku... ada 3 psg jer ker...? che abang ada slipar jer yg bnyk... hehehehe.....kasut dia sikit jer... kasut aku jer 3/4 almari tu, punyerla aku xsedar... ada bnyk lg kasut aku yg elok duk dlm almari tu.... semua jarang aku pakai.... semua kasut ni aku bli tahun lepas + sikit tahun ni... 

ada persoalan ditujukan kepada aku... xrasa membazir ke tgk kasut tu duk dlm almari jer....
heheheheheh..... xterjawab lak rsnyer.... yerla... bile d pk2 aku rs cam kalu stakat biar dlm almari tu mmg la rs cm membazir jer... tp kalu korang nk tau....smua kasut tu aku bli ada sebab tersendiri... ada sesetengah  kasut tu hanya akan aku pki di tempat2 tertentu jer...  cthnyer... kalu aku nk g wedding @ acara resmi aku akan pki kasut nmpk simple tp glamor skit (cam kasut yg plg atas sekali blh kiri tu...)  kalu aku nk g merambu aku pki yg design rugget skit (kasut yg plg atas blh kanan tu...). 

Aku ni jenis xreti nk pki kasut main taram jer... xikut tempat, aku rs cam xde confiden jer kalu xpki kasut yg x sesuai... sbb tu aku suke bli mcm2 jenis kasut, mcm2 design... mmg trus terang aku ni kalah kalu tgk kasut... pada aku semua kasut nmpk cantek... lagi ranggi kasut tu lagi cantik mata aku tgk... tp aku xde la bli kasut ikut tema baju... cam ada sesetengah org kalu baju pink kasut pink, baju purple kasut purple, baju hijau kasut hijau.... eeiiiii..... xgemar la aku.... itu style org, biarla kan... tp ini style aku... kalu aku nk bli kasut mesti dlm colour hitam, putih, coklat @ kelabu... tp bile da xde colour yg aku minat br la aku mrapu bli kasut warne yg plg cantik ms tu... itu yg ada colour hijau tu.... sbb warne hijau tu jer yg ada saiz aku ms tu.... tp kasut hijau aku tu pn aku nk pki dgn jeans & shirt.... so xde hal la berwarne skit kn...heheheh....(nk sedap kan hati...:-P ) tp korang jgn slh faham utk kasut tu je aku terpaksela ikut tema sbb kalu aku pki baju colour merah aku xkan pki kasut tu... malu la wei..... baju merah, kasut hijau...  nnti org nmpk kasut aku jer... xmaula.... maluuuuu...............

ok gamba kasut yg kt bawah ni plak kasut2 aku kt opis.... alamak aih... ado lagi 6 pasang....
 
kat opis
Mesti korang prasan, tgk design kasut2 aku tu, baik yg kt opis @ kat umah ni semua cm sepesen jer kan design nyer... mesti ada reben & batu2... kalu tetutup mestu jenis depan bulat... kalu terbukak semua mesti ada tali kat blakang... yerla kalu nk tertutup aku nye kaki xleh bli yg muncung tajam... nanti rosak kasut tu pastu kaki aku sakit... xmuat muncung tu... kalu yg terbukak aku xreti nk pki yg xde tali kat blakang... nnti kasut aku tecicir... heheheh.... lagi satu pd aku xsedap bunyi kalu kasut xde tali tu bile jalan... bunyi bising dia semacam jer... xsukela... itu psl la semua kasut aku mesti berikat kt kaki....  pastu kalu korang prasan  kasut aku ni bnyk brand esarli jer.... selain design dia yg bg aku ranggi skit,  brand ni je yg aku pki paling tahan... kalu brand lain mesti 2-3 kali pakai, dah buang sbb xsedap & rosak.... xtahan... rsnye dah 5-6 pasang aku buang, rs cm xpuas lg aku pki... itu br aku rs membazir... hehehehh ( alasn.....)

1 tips lagi aku akan pakai, ms aku nk bli kasut ni aku akan pk, selain dr tempat @ sesuatu tujuan utk aku pki kasut tu, aku akan pk kalu aku nk pakai baju B la kate kan....  aku akan bli kasut ape yg sesuai dgn baju B aku tu... so kasut aku ni kalu pakaian aku ms tu adalah kain, aku xkan la nk pki kasut yg ranggi yg mn lebih sesuai nk pki dgn sluar..... so itula antara puncenye aku ada bnyk kasut.... pd aku xdela rs membazir sngt.... mmg la nmpk bnyk kasut aku tu, tp aku tetap jg pakai, walau pun jarang, kurang2 aku blh pki smpi puasla...  itu sebab aku tersendiri... so xkisala ape alasan aku, yg penting aku xsusahkan org kan... 

Tp insyaallah aku akan cube elak utk shoping kasut aje... (aku mesti tahan nafsu kasut aku ni....) hehehehe ayat xleh blah.... insyaallah aku xmau bli lagi kasut wat ms ni.... ingat eija yer.....pakai kasut yg masih ada tu... xde reason utk ko bli yg baru tau.... (konon2 ckp pd hati......) :-P.... poyo jer....

trima kasih sbb sudi baca....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan