10 Mei 2012

Boleh @ tak, Nk bersalam & bercampur?


ok ini aku share dr membe aku dia post kt fb...
tq ye kak za...
dia dapat dr photo ustaz Don... mesti korang kenal kan...
 ustaz yg famos tu, yg encem  tu...

ok jom kiter tgk dlu...
mule2 aku tgk agak pening la jg kan... banyaknyer... xfaham.... cm ne nk bace....
tp aku try jg la...
pening2 aku pk... cmne nk baca ni eh...
tetibe te pk lak
kartun tu kan kartun bdk lelaki...
kalu nk tau kedudukan aku...
aku letak la sepupu @ pakcik2 aku duduk kt kartun lelaki tu... 
pastu aku br la aku cr ikatan tu smpi kat kedudukan aku...
mmg agak payah  jg la...
mmg panjang je jln tu nk smpi kt aku....
tp xperla da otak aku ni hanya bleh pk dgn teknik cam tu...
kire okla 
aku berjaya jg jumpe mn kedudukan aku tu...

so dah pening2 pk @ cari2 tu....
haaaa... kalu aku duk dlm petak kuning maknenye haram la kalu aku bersalam...
tp kalu aku duk dlm petak putih br lah jd mahram.... 

act sblm ni aku mmg xde pn nk salam semua pakcik2 @ spupu aku tu...
bkn pk sngt psl haram @ mahram ke x mahram ni...
aku xde pk pun semua ni...
aku kurang nk salam diorang ni sbbnyer...
aku malu sbnrnye, rs cam segan jer nk salam... dahla jarang jumpe...
so xdela aku bersalam dgn pakcik2 sedare aku tu...
rupe2nyer tindakan aku ni ade la betul nyer...

mmg bkn semua org tua kit bleh bersalam...
walaupun dah jd sedare... tp dia tetap bkn mahram kiter...
walaupun sepupu lelaki kiter tu ms kecik2 kiter duk begurau tu, blasah jer...
tp bile dah baligh 
diorg da bkn mahram kite lg tau... kite dah duk dlm kotak kuning dgn diorg tu....
sbb tu org dulu2 bleh kawin sepupu...

ok la korang try la cari eh...
kalu xjumpe bleh tanye... kalu aku bleh try tolong aku tolong k...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan