4 April 2013

BENGANG BETUL LAAA.........

assalammualaikum...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeee................... geramnyeerrrrrrrrrrrrrr....
bengang betul la aku pagi ni....

pepagi dah wat aku menangis..............
kuang hajar punye budak.... marah betul aku pagi tadi.... sampai aku menengking & menitis kan air mata.... hilang keayuan.... ke prempuanan aku td.... 

ok la meh aku citer kan apa yg terjadi td...
aku pg td gaduh dgn org check tiket kt komuter tu... haaaa jgn xcaye.... aku kan g keje naik komuter...
aku mmg slalunye beli tiket mingguan... tiket minggu aku yg lama tu mati smpi 2/4 je... hari ni kan dah 4/4... so dah 2 hari expired la kan... mmg la 2 hari...  smlm kan aku xde beli tiket... sbb aku bawak kete kan...  mn nk naik train nyer... hari ni aku naik train kene la beli tiket kan... tp kalu korang semua nak tau.... kaunter kt btg benar tu mmg TAK PERNAH bukak sblm pukul 6.... paling2 cepat kaunter tu bukak 6.15-6.20 pg.... abis aku naik train 6.05 pg... xkan aku nk tunggu kaunter bukak baru naik train kan... dulu boleh la tunggu sbb aku msk kul 8....tp skrg aku masuk 7.30... mn nk smpt... (sepatutnye kaunter public transport kene la buka sebelum 1st trip transport tu jalan kan.... kalu ikut 1st trip kt btg benar train tu smpai 5.52pg... so org kaunter tu kene la buka kaunter paling lewat pun 5.45 pg kan... sbb org nk beli tiket sblm naik train kan...bkn org beli tiket slps train lalu kan) pastu  komuter kan slalunye TERRLALUUUUU EFISYEN.... ( dgn delay... stop 5-10minit 1 stesen sbb tunggu signal... dgn mslh teknikal... mcm2 lagi la....) yg patutnye perjalanan amik ms dlm 55-60 minit jd sejam suku, sejam setangah.... (espeacially ptg2... manjang lewat jer... ) kalu pepagi penat gile aku tau nk jalan lelaju bgi sempat punch card sblm kul 7.30....

disebabkan aku boleh di kategori jujur & berintegriti :-p... xmaula aku slalu lewat kan... nanti kalu aku asik bg alasan train problem... nanti bos tak pecaye plak... padahal mmg betul pun... nnti bos suh aku drive hari2 aku lak yg xlarat... kalu drive 15-20 minit boleh la, ni nk drive 45-60minit setiap hari aku xlarat la.... br sehari aku drive aku dah letih smcm jer... xmaula aku drive hari2... nnti stress plak kan.... siape yg nk tgjwb.... 
so pg td aku naik jerla train td tanpa tiket... mesti korang tertanye knp xbeli kt mesin.... kt btg benar mesin ada 2 jer... 1 rosak... 1 lagi nk duit kecik.... aku nk beli tiket mingguan yg 50% mn ada jual kt mesin tu... so nk xnak aku mmg kene beli kt kaunter... xkan tiap2 minggu aku nk kene byr dua kali utk 1 perjalan train.... nk bg sah travel aku tu.... rugi la aku.. ape yg KTM bg kt aku.... 
cube korang bayang kan eh... setiap hari setiap minggu kaunter bukak lewat aku xde tiket, kene beli tiket sah.... nanti smpi bank negara aku beli tiket mingguan plak... so utk hari yg aku beli tiket sah tp kaunter xbukak tu aku kene bayar 2 kali utk 1 travel...bayang kan la 4-5 kali dlm sbln aku wat mcm tu.... aku bleh beli 1 minggu punye tiket tau... aku g keje bkn utk sbln 2.... slagi aku keje kl... kalu 2 tahun 5 tahun 10 tahun kene naik train bayang kan brape bnyk aku byr 2 kali.... sbb kaunter xbukak punye pasal... aku rugi la.... 
so mmg slalunye aku naik jer train tu....

nk jadi kan cerite... arini budak kuang hajar yg tahan aku.... mmg silap la mmg cari gaduhla kan... aku ckp elok2 dia xcaye dia kate aku nk sorok tiket.... siap sound2 aku... hilang sabar aku... sambil menangis aku gaduh dgn budak tu.... xde malu dah aku pg td....

aku trun mcm biase, ms tu dah kul 7.10 aku xtunjuk tarikh tiket aku yg dah expired tu... sbb aku nk cepat... nk trus kluar, trus beli tiket, trus jln g g opis... so smptla smpi sblm 7.30 kan.... tp dia thn nk tgk tiket aku.... so aku ckp la tiket akak dah expired... kaunter btg benar xbukak... kalu ikut track record aku mmg aku beli tiket bank negare-batang benar bkn batang benar-bank negare... aku xde nk menipu tiketnyer... aku ckp elok2 tp dia kate aku dah salah... xboleh ni kak.... tiket akak dah expired 2 hari.... aku ckpla smlm aku xnaik train... sbb tu tiket aku dah expired 2 hari... dia xmo terima... dia kate master dia ada hari ni kalu ape2 nanti dia yg kene... ok bw aku jumpe master dia... aku bleh trang kan... tp dia nipu aku... bile aku g kt kaunter dia... xde pun master dia... yg ada budak sm mcm dia.... nk takut kan aku la konon tu... xpela aku trang kan lagi.... aku mmg nk beli tiket kt sini... td aku xtunjuk tarikh tu sbb aku tak nk bnyk soal... aku nk cepat beli tiket trus jln g keje.... tp nasib aku xbuang tiket aku yg lama2, aku tunjuk la kat dia, mmg kalu dia tgk track recod aku mmg aku beli kt bnk ng jer... sbb aku mmg xpenah dpt beli tiket kt kaunter aku naik kan... dia tetap xnk trima alasan aku lagi... dia kate kalu aku kena tahan dlm train lg truk... aku penah kene tahan dlm train ape... bleh jer master dia trima alasan aku... tp master tu suh aku janji akan beli tiket kt kanter aku trun nnti... aku ckp aku mmg nk beli... aku g keje cr rezki yg halal... xkan tambang perjalan kerja aku ni nk tipu.... xkemana pun kalu menipu... aku xrugikan ktm, ktm pun xrugikan aku.... tp budak tu xcaye.... dia nk salah kan aku jg... 
pastu aku ckp cepatla.... aku nk msk keje sblm 7.30 ms tu dah 7.23 dah... nanti aku lewat... bkn aku kuar tu trus smpi opis.... kene jln lg 7-8 minit br smpi.... dia jwab ape tau... 'dia pun arini lewat...' eeeee geramnye aku... aper lg aku jwb la.... "yerla ktm mmg xde mslh staf dtg lewat, sbb tu kaunter kt btg benar tu xpenah nk bukak awal... dtg lewat jer, menyusahkan penumpang...." dia jwb plak "ape yg xde mslh dia dah kluar report dah"... so perbaiki la... xkan aku nk bertangungjawab plak... xkan dah kuar report mcm tu, ko nk ckp ko xsalah dtg keje lewat... ubah la kan... aku xnk bende mcm tu berlaku la... sbb tu aku gamble naik train mcm tu... tp aku kene trang kan la kalu jd ape2 kan....   
yg sorang tu baik dia ckp xpela akak beli jela tiket... dia plak smpuk 'lain kali akak jgn tipu wat mcm ni lagi.....dia pantang org sorok tiket..' aku mula la bengang.... ape ko ingt aku ckp bnyk2 td aku menipu la yer... trus aku hentak kaunter tu... aku ckp la.... 'mcmne aku tak buat lagi... tiap2 minggu aku mmg akan mcm ni... kalu tak nak org buat mcm ni suh kaunter tu bukak ms 1st train lalu... aku xkan buat salah... keadaan yg memakse aku buat salah... cubela faham situasi org... jgn nk sound2 org je....  
ape dia ingt dia keje check tiket tu kuase dia besar sngt la.... blah wei.......... sikit aku xtakut... mmg marah betul aku smpi kuar air mata aku marah td.... tp
dia bleh tengking aku balik sbb aku sorok tiket......xhabis2 dia salah kan aku yg tu... eh budak ni xfaham lagi ape aku ckp td... sbb aku xnak dia tuduh aku mcm tu la aku xtunjuk tarikh tiket aku yg expired tu... mmg aku xde tiket yg sah tp aku nk g beli tiket yg sah la lps kuar ktm... bkn nk tipu tiket.... lembab betul otak dia nk trima alasan aku... siap sound aku dia boleh surcaj aku RM30... ape ko ingt aku nk byr.... slh dr sistem mngmt korang yg xtegas tu... penumpang yg kene byr surcaj tu... blah la wei.... kalu ko nk bw msk mahkamah pun aku brani la... mmg aku xkan bayar surcaj tu.... nk buat promosi tp staff xbleh nk efisyen... abis penumpang yg kene tanggung akibatnyer.... sape yg nk mcm tu.... bengang betul aku td...
aku trus amik tiket td... trus blah tp siap aku plak yang sound "SOOORRRYYYYYYYYLA AKU NAK MINTAK MAAF KAT KORANG" kurang hajar punye budak.........

aku dah naik train 7 tahun la wei... 7 tahun aku beli tiket... xde aku menipu.... kalu aku menipu mesti dah lama aku kene... silap2 aku dah msk surat khabar @ msk penjare sbb kes menipu kan... kalu aku nk menipu sngt xde aku nk tipu stakat 2-3 hinggit ni der... aku keje bhgn kew tau... aku amanah punye org, kalu nk seleweng duit tu ada jer jln nyer... berpuluh ribu pun aku bleh buat.... tp buat pe.... hidup xkan senang.... bnyk care halal kalu nk dpt duit lebih.... stakat tipu tiket ni... xuntung pun aku.....

eeeeeee........ mmg geram betul aku.... kalu la budak tu tau blog aku ni.... biar dia baca blog aku ni kan bagus... mmg aku dedikasikan entry aku hari ni utk dia.... jgn dia ingt dia bagus sngt... xde maknenye org mcm aku ni nk tipu tiket... sbb org yg mcm aku ni beli tiket la korang tu ada gaji tau... kalu la ada public transport lain mmg rugi bsr la komute ni... mampus aku xnk naik.... sbb tu kdg2 aku better naik erl yg mahal tu tp efisyen & polite jer staff dia.... xde nk belagak2.... nasib aku lupe nk tgk nama ko td... xpe ptg ni @ esok luse aku jumpe ko... mmg aku tgk nama ko sape.... senang aku nk wat report.... 

kalu sesape yg ada sedare @dia sendiri yg keje dgn ktm - komuter, baca entry aku kali ni.... aku nk pesan satu jer... bkn semua org tu xjujur.... kdg ada situasi yg memakse & membuatkan org buat pkr yg xsah... setiap org ada alasan... kalu sistem korang efisyen... mmg xde ruang utk org menipu mcm sistem erl @ lrt tu... rsnye xde org nk gaduh pepagi mcm ni.... kalu xbleh nk percaye ckp org, korang pasang la cctv... tgk sendiri betul tak aku ckp staff ko xbukak kaunter pepagi.... TOLONGLA PERBAIKI SISTEM KORANG TU.... SBLM NK SOUND & SURCAJ ORG.... HARAP MAKLUM.... 

sumber mr google

notatitu : kpd kwn2 opis... harap maklum yer... makcik esah ni kalu marah mmg ratu air mata.... hehehehehe... :-P

2 ulasan:

  1. patutlah officemate LLK pun asik marah kat KTM pepagi.....Sabar ye...send email complaint kat KTM. Bior padan muka diorang......huhu

    BalasPadam
  2. mak oiii... ape lagi send report. tgkp gambar kaunter yg belum bukak tu. pastu send report. baru tau masalah pengguna kannnn..

    BalasPadam