21 Mac 2014

SAKIT...

Assalamualaikum...

iskh... letih sungguh rasa badan ni....
musim kemarau baru berlalu... musim hujan nampaknye akan muncul...
errmmmm.... bestnyer skrg ni sejuk... tido malam nyaman sungguh... terasa kemalasan nk g keje kan.... nasib dah xyah nk kejar train lg skrg...
tapi masa musim kemarau + jerebu... adalah saat meletihkan rsnye...
jerebu kt Putrajaya ni kuat sungguh smpi aku kene sakit mata ok... yaaa ampun... berdenyut2 sangat mata ni rasanye... berselaput taik mata aku aritu... nk bawak kete pn mcm nmpk tak nampak jer... merah giler mata aku masa tu... bangun pagi x bleh bukak mata aku... taik mata penuh...aku kene hari jumaat lps (14.03.2014)...


Amacam merah x mate aku... ni ms memule nk jd... br sblh Yg merah... Tp sakit... sengal... bedenyut2... uiihhh xdpt den nk kobakan... poritk....
tp ari isnin tu mate aku mcm ok skit... aku g la keje mcm biase....
tetibe dlm kul 11 pg... cikgu sekolah lela tel abah dia bg tau lela muntah2 & sakit prut...
aduh.... kenapa plak... abah dia amik keputusan cutila jaga dia ari slase aritu sbb aku xleh cuti... pastu ptg slase si dak zakwan plak muntah2 & cirit2... ah sudah knp 2-2 anak aku plak kene... tp xkene serentak... itu yg aku plik tu... dah blik keje taska kate zakwan kene mcm tu... aku plak rs nk demam... so aku amik keputusan rabu aku MC utk jaga 2-2 kenit2 tu... dah pagi rabu tu... abah diorg plak sakit prut... aduh.... kenapa la... rumah ku tu kotor ker... rasanye aku dah cuci bersih dah... tp ari ahad aritu aku mls nk msk... aku g bli lauk kt mamak... tp dak zakwan tak mkn... aku yg mkn xkene plak.. xkan dia minum susu aku dia blh kene cirit plak...iskh mcm pelik jer kan... tp ahad malam tu aku steam botol bdk2 tu... tak kan sebab steamer tu diorg kene cirit...tp tak kan sbb aku sakit mata, diorg kene cirit birit ni... aduh letih sungguh.... pening kepala aku memikirkannyer... dengan aku demam nk jaga 3 org cirit birit tu... rasa nk pengsang masa tu... aku pergi lagi klinik... & khamis smalam aku terpakse EL... tak kan aku nk tinggalkan 3 org ahli keluarga ku yg kesakitan tu & g keje... iskh x patutla kan... ape nk jd... abis aku pakse semua mkn bubur...
alhamdulillah... smlm zakwan nmpk mcm dah sihat... tp si dak lela masih kelesuan... masih cirit... tp dah tak muntah dah... pastu lela xmo makan plak tu... aku nk bg makan semua dia tak nak...alahai susahnye hati aku... knpla ank aku ni xbaik2 lagi... dia yg kene dulu tp xbaik2 lagi... so aku amik keputusan bawak dia g umah mak aku... abis pk dah... mcmne nak buat dgn dak lela ni...
ma suh bagi telur rebus... pun dia x abis makan sbijik... dia mkn 1/2 je... susahnye hati aku...

Ya Allah... kau sembuhkan lah penyakit anak ku itu... sesungguhnye hanya pada mu aku mohon pertolongan. amin...

p/s : harap termakbullah doa ku... aku insan yg hina.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan