5 Februari 2013

Buku Pink

Assalamualaikum...

hi...

haaa okla lama aku xupdate blog kan... sbb salah satu punce sbb bende nila...


haaaa... korang tau kan buku ape ni?
inila org duk sebut buku pink....
kpd sesiape yg tak tahu inila buku untuk rekod kesihatan ibu2 mengandung...

Syukur alhamdulillah... aku telah di sahkan +ve pregnant... & ikut kiraan doktor minggu ni aku dah nk masuk 10 minggu dah.... insyaallah kalu ada rezki aku akan dapat baby awal bln sept ni....
syukur sangat2 pada tuhan... alhamdulillah... bertambah lagi sorang cahaya mata aku...
kpd sesiapa yg xtau anak aku yg 1st (lela) aritu dah nak masuk 3 tahun dah... ramai dah org kampung sibuk tanye aku bile la nak bagi adik kat lela ni...? nak simpan brape lama? mcm la lela tu dah umur 7 tahun kan...errmmmm...  ikutkan hati aku ni... bile lela dah umur setahun lagi aku dah ready tp ms tu blm ada rezki lg kan... so nak wat mcm ne... ada ms aku stress jg la..... kalu xde anak org sibuk... ingt dah ada sorang anak ni org xkacau... tp kene jg ngate.... mmg manusia xpenah senang tgk org lain kan.... :-( tp xkisahla kan.... kite telan jerla org kate ape pun kat kiter... tp skrg alhamdulillah... ada rezki tuhan nak bagi ni... Syukur :-)

ermmm....kalu korang perasan aku ada tulis dlm entry yang lepas aku ada bgtau yg aku xbrape sihat... sbbnye inilah.... utk pengetahuan korang semua.... aku peggy kali ni rsnye mcm truk sikit dr yg 1st baby dulu...
tp entahla dah 3 tahun lps... xtaula mcm dah lupe kot mcmne... tp yg dulu pun xkurang sngt la dr yg skrg truk nye... tp utk kali ni aku lebih kerap muntah... kalu dulu mlm2 jer... skrg pagi ke, tengahari ke, petang ke, malam ke... xkire ms kalu tetibe aku loya aku akan muntah je.... ada hari yang aku kan muntah sampi 6-7 kali sehari... bayangkan abis semua isi perut aku keluar...kdg2 smpi sakit dada & prut aku ni muntah... abis ape yg aku mkn semua kuar balik... dah la xbleh mkn mcm2 bende... yg berminyak, berempah semua aku dah tolak... roti pun aku xleh nk telan... asik2 mkn biskut je... abis2 aku mkn buah jer...  dah dkt 3 minggu aku x bleh masak... cian che abg aku kan... xmakan masakan bini dia yang sedap ni kan.... :-p heheheheh

okla nanti kite sambung lagi eh....

2 ulasan:

  1. Waaahhhh.. tahniahh tahniaahhhhh ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mekasih... :-) arap ida pn ada rezki thn ni.... bleh sbaye dgn adik lela... amin...

      Padam