13 Disember 2012

**** Arang & Magistrate ****

Assalamualaikum...

Sape kat sini minat tgk citer korea... angkat tangan.... heheheh ( ceh mcm la aku bleh nampak kan... xpe aku tau ada je yg minat kan...)
okla pada sape yang tak tahu....
aku ni mmg hantu drama2 korea... entahla minat gile tgk drama korea ni... sampai dokumentari psl korea pun aku layan... kalu kat astro.... chanel 393 & 392 tu mmg rajin aku jengah la... tp xleh slalu la sbb kongsi tv kan... kenela aku bralah...

kalu nak ikut kan dr sek dulu lg, aku dah minat tgk drama2 korea, taiwan, jepun & china ni... kalu dulu rajin tgk 8tv & ntv7 tu... yerla umah abah aku tu mn ada nak pasang astro... dia kate nanti kitoarng gaduh nak pilih siaran... xmo blajar.... so x yah tgk astro.... tp ms tu xkisah sngt... sbb kalu zaman 90an sape ada astro mmg org tu bnyk duit lebih la kot... so ms tu layan jerla 8tv & ntv7....

& lps abis blajar dah start keje... aku kumpul duit beli TV sendiri korang tau... sbb kalu tgk TV yg 1 tu mmg comfirm org lain xmo tgk citer2 yg aku minat tu kan... sbb dlm family aku mn ada yg nk layan citer apek2 ni... so kenela aku g beli tv sendiri sbb nk layan minat ni sendiri kan....ha korang tengok... semangat tak... berdikiari tak aku ni... heheheheh... ape nak buat... xtak kan nak gaduh pakse2 org ikut kehendak kite kan... usaha la kalu dah suke@minat kan....  :)

aku tak taula knp dari layan citer melayu aku lebih layan drama2 korea ni... nk kate aku minat gile kat apek2 & amoi2 tu xla sngt... smpi skrg ni kalu korang tanya aku sape nama pelakon cite tu? sape nama pelakon cite ni? Sumpah aku mmg xtau... aku cam rupe je tp haram xtau nama diorang sape.... ermmmm.... poyo je  :) - minat tp xtau nama pelakon.... cissss.... mcm ne boleh kate minat ni esah ooiii.... :I

Entahla mgkin sbb pd aku rs... tgk drama korea ni.. lagu2 diorang tu... mmg la tak faham bhs diorang tu tp aku boleh rs feel diorg nyanyi lagu tu.... sbb tu aku boleh tgk drama korea ni xde subtitle pun...

okla xmo bebel lagi...
aku trus ke niat sbnr ye... sebnrnye aku nk kongsi 1 drama ni....
ini drama baru gak kot, kalu x silap dlm bln 8-9.... thn ni gak rsnyer....
tajuk dia
~ Arang and Magistrate ~
drama ni bkn mcm drama2 cinte korea yang lain tu....
drama ni ada unsur mistik sikit... tp xtakut pun... kelakar lagi ada....
mmg mcm xlogik tp syok gak layan.... drama ni wat aku terfikir knp, knp, knp....


sumber mr google...

ok ini aku share sikit sinopsis nye yer....

The beautiful Arang, the daughter of a magistrate during the Chosun Dynasty, is brutally murdered. The woman returns from the dead as a ghost, still full of light-hearted mischief and spirited fun. When she meets a young magistrate, Eun Oh, she discovers that he has the unique ability to communicate with the dead. She convinces him to help her uncover her killer and bring the person to justice. Can a ghost and a magistrate team up to solve a murder mystery and punish the wrongdoer?

sumber dr mr google..

pd aku layan gakla... lain sikit citer ni dr drama cinte korea tu....
kalu xsilap boleh layan online tp aku ada membe yg 'antu' drama korea ni gak... so aku tgk dvd la...

notatitu....: aku ingt nak masukkan dlm list melancong aku tu... nak tambah la dlm "aku plan nak pergi : - Korea" .... layan gakkan.... kene usaha ni.... mmmmm... chaiyok2...

2 ulasan:

  1. Itu citer korea lame kan... Ida suka tengok citer korea versi moden... hehehehhe... suka suka! Pelakon korea semenye comell comel belakaaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah ni versi lama... tp kalu nak tgk versi moden & terhangat di pasaran sy ada... nak? heheheh

      Padam